Victoria Falls

17 + 18-5-2014, Livingstone

’s ochtends heb ik zitten “werken”. Papieren na lopen, wat administratie.
Na een rottig bericht uit Nederland komt dat er even niet meer van. Dipje

Om 12.00 had ik me weer herpakt. Ook na een paar lieve woorden van een paar mensen uit de groep en een verrassend doortastend gesprek met Walt ( dat ie het in zich heeft was verwonderlijk).
We reden richting de watervallen waar iedereen naar toe kon om daarna langs de eerste en de laatste souvenirskraampjes van deze reis te lopen.
En dan bij de brug kijken voor het bungeejumpen.

Een deel van de groep is vanochtend al over de watervallen gevlogen dus ik weet dat er nu heel veel meer spray is dan de vorige keer dat ik hier was. Aangezien ik mijn zeer goede herinneringen aan de falls graag zo wil houden ga ik ze deze keer niet bekijken. Ik dol even wat met de verkopers. Met een grapje is het een stuk aangenamer onderhandelen.
En dan naar het restaurantje met uitzicht op de bungee. Even lekker alleen. Daar heb ik behoefte aan. Ik neem zelfs even de tijd om te gaan zitten kleuren.

En dan komt de groep en zijn er 3 die de sprong wagen. Gekkenwerk. Sabine heeft niet zo’n lekkere sprong. De adertjes in haar ogen zijn gesprongen en ze ziet er heel scary uit.

Om 16.00 zijn we weer op de campsite en loop ik met Walt uitgebreid de reis door. We zoeken naar mogelijke veranderingen in de route. Hoewel die soms best gewenst zijn lijkt er niet veel mogelijk ter verbetering van bijvoorbeeld sommige rijdagen.
En dan de bar in tot het eten klaar is. En na het eten weer terug de bar in. Totdat we er letterlijk uitgeveegd worden. En dat klinkt heel indrukwekkend maar het was een schappelijke 23.30

18-5-2014
Vandaag vertrekken we naar Nederland. Maar pas om 10.30. Rustig de tas pakken, ontbijten en dan de truck schoonmaken. En wat een zwijnenstal hebben we er van gemaakt!
Spullen die we achter willen laten worden opgehaald door de guards en schoonmakers van de camping. Die lijken er blij mee vooral met dekens en kussens.

We hebben nog een uurtje om bij het zwembad te zitten en de jongens te bedanken voor hun diensten. En dan moeten we echt gaan!
Twee dikke knuffels op de luchthaven en weg zijn ze. Zij moeten in 2/3 dagen tijd naar Kaapstad rijden. Ik heb medelijden met ze.

Op livingstone luchthaven is wifi dus de zombination is in volle actie. De vlucht naar Johannesburg was prima. Daar staat een A380 te wachten op ons. Wat een joekel van een vliegtuig is dat zeg!!!
En heel stil als je vliegt. Het entertainment systeem is ook heel uitgebreid. We kunnen zelfs met elkaar chatten. Ik denk dat andere passagiers om ons heen er erg de voorkeur aan geven als we dat ook doen via het schermpje want we zijn nu toch een druk kippenhok met z’n allen!