Opmerking voor de lezer

Hallo groepsreiziger. Gefeliciteerd. Je hebt met Googelen mijn site gevonden!
Je bent van harte welkom om hier te lezen maar
ik wil even uitleggen dat ik naast reisbegeleider ook gewoon een mens ben. Als privépersoon houd ik al jaren familie en vrienden via deze site op de hoogte van wat ik mee maak.  Dit zijn dus verslagen van mijn persoonlijke belevenissen en ervaringen. Die kunnen anders zijn dan die van de reiziger. Ik praat in mijn verslagen over niemand uit de groep, niet over de locale organisatie en niet over de Nederlandse. Maar wel over hoe ik dingen beleef. Ik zou graag de vrijheid houden om daar vrij in mijn privé blog over te schrijven.

Groep 2, week 2

Maandag rijden we naar de jungle en Marco zijn humeur is weer normaal. Gelukkig maar. Alles verloopt prima. De stop bij de thermale baden en de lunch is ook ok.
Halverwege de middag gaat Marco vol in de remmen. Een klapband! De groep stapt uit en een paar gaan kijken wat er op de weg lag waardoor we een klapband hebben. Blijken er allemaal stukjes prikkeldraad van 10 centimeter op de weg te liggen. Dat voelt niet ok!
Marco gaat de band plakken terwijl iedereen toekijkt. Mensen vragen of ze alvast vooruit mogen lopen maar ik vind dat niet zo verstandig. Als er handen vol stukjes prikkeldraad op de weg liggen weet ik niet wat de bedoelingen zijn van de bewoners in dit gebied.
Op de reserveband rijden we naar Tena waar een garage is. De reserveband geeft namelijk nogal een slinger aan het stuur. Bij de garage hebben ze niet de juiste maat band dus moet Marco 2 nieuwe voorbanden kopen. Een grapje van bijna $400.
Ik ga voor hem een regenponcho en een zwembroek kopen. Ik had hem namelijk net overgehaald om mee te gaan dobberen op een binnenband in de jungle.
Met een paar mensen zoeken we een mooie zwembroek uit (een PSV broek!).
De regenponcho's lijken hard nodig want het regent al de hele dag. Tja, regenwoud...dan krijg je dat.
We moeten flink door rijden om voor het donker aan te komen. We komen in de schemer aan bij de bootjes en er zijn een aantal mensen niet blij omdat ze bang zijn. We komen aan in het donker. We eten wat en dan gaat iedereen op tijd naar bed.

De wandeling van vandaag is aangepast aan de niet-lopers. Dus met het bootje eerst naar Amazoonico. De ocelots hebben we deze keer goed kunnen zien! De wandeling terug is de korte route zonder klimmen maar helaas met zeikende regen.
Na de lunch gaan we naar het eiland om te kijken wat mensen verbouwen. Gelukkig is het droog. We halen Marco op om met de binnenband de rivier af te zakken. We hebben zelfs doodshoofdaapjes gezien! De zon scheen niet dus het werd best koud en ik keek dus erg uit naar een warme douche maar helaas zat dat er niet in.
Tot aan het diner heb ik met mijn nieuwe vriendin op schoot gezeten, een klein grijs pluizig katje. s avonds maken een paar mensen een nachtwandeling.
Ik heb slecht geslapen want de buurman (personeelsgebouw) had muziek aangezet om bij in slaap te vallen en dat is hem wel gelukt maar mij viel het tegen.

Woensdag gingen we weer de jungle uit. De rit is mooi maar weinig redenen om te stoppen. Marco hadden we in de jungle het woord kikker geleerd en 1 van mijn mensen had een kikker in zijn keel. Marco ook en die wilde de kikker vermoorden. De halve bus zat vol met kikkers in kelen (de helft is verkouden)
Verder niets specatulairs op de rit vandaag. Wel hadden we tijd om te stoppen bij de waterval.
In banos moet ik snel op pad om toers te regelen en een restaurant. Voor het eten heb ik nog snel even tijd voor een douche en ik hoop heel erg op een warme. Helaas pindakaas, het warme water is op. Stiekem baal ik daar wel van want ik heb nu al 4 dagen koud water. Ik check ook nog even snel mijn mail. Jeroen heeft de vlucht naar Engeland niet kunnen cancelen dus maar een vlucht vanaf Stansted terug geboekt. We gaan dus wel naar Engeland maar nemen een andere route

Donderdagochtend check ik de mail en zie dat Ryanair de heenvlucht naar Engeland ook heeft gecanceled! Ik ben even flink pissig. De vlucht die Jeroen 2 dagen geleden echt absoluut niet mocht cancelen!
Ik breng de mensen naar hun toertje en ga Jeroen en mijn moeder even bellen en naar de bank met Marco om geld te storten voor de trein.
Verder koop ik een gezinspak zakdoekjes in want ik ben nu snip en snipverkouden en ook mijn darmen zijn weer helemaal aan gort. Ik besteed de hele middag aan het bijwerken van het draaiboek en mijn mail.
's avonds ga ik met een klein clubje eten bij een italiaan die de paddenstoelen nog moest kweken (zo traag waren ze)

Vrijdag lees ik in mijn mail dat we de nieuwe retourvlucht van Ryanair niet mogen cancelen. De huurauto wel dus heeft Jeroen dat maar gedaan. Dankzij die eikels verliezen ze dus mooi het geld van een vlucht die we niet eens wilde.
Mijn verkoudheid is officieel! ik pruttel en ik piep me door bergen zakdoeken en uiteindelijk maar gewoon rollen WC papier. Gelukkig is dit een dag waarop ik veel in mijn bed kan liggen en er maar weinig uit hoef. Ik breng in de ochtend de paardrij-mensen weg terwijl de rafters in het hotel worden opgehaald. De rest van de ochtend ben ik in de weer met dingen regelen, faxen, printen etc en daarna ga ik in mijn bed liggen met de laptop op schoot totdat ik er uit moet om met een deel van de groep ergens wat te gaan eten.
Als ik in het hotel kom hebben Marco en de jongen van de receptie een soort alcoholvrije grog voor me gemaakt dus ik krijg een dampende kop met heet roze water dat zeer sterk naar gember ruikt mee voor in bed. ( lief he?)