Thuis

Dag 24, 25-9-2003, Kaapstad- ergens boven Afrika

De laatste dag….zucht. Wel jammer dat het afgelopen is. Ons vliegtuig vertrekt pas om 16.00 dus we hebben nog een ochtend te vullen. We zullen met z'n allen worden afgezet in Waterfront. Bij het inladen van de bus blijkt dat het met de gezondheid van een van onze medepassagiers toch echt niet goed gaat. De afgelopen dagen was hij al erg ziek geweest en had hij medicijnen gekregen. Hij was de vorige avond wel mee geweest op het laatste etentje maar dat had hem veel moeite gekost. Een ziekte die overgebracht word door teken had hem te pakken en hij moest nog zeker een aantal dagen blijven voordat hij mocht vliegen. Dit was natuurlijk voor hem en zijn vrouw een flinke tegenvaller.

Bij de Waterfront hebben we wat ontbeten en hebben we nog even het aquarium bezocht. Vooral het kelpwoud wat je van onder water kunt bekijken is wel uniek. Verder nog wat laatste geld opgemaakt aan zinloze dingen. Toen was het tijd om te vertrekken naar het vliegveld. Daar moesten we afscheid nemen van Koen en Hannes. Op het vliegveld nog even snel een Swazi-onderbroekje gekocht, oftewel een kalebasje en toen het vliegtuig in voor en lange terugreis.

de vlucht naar Johannesburg was zo voorbij. We konden op dit stuk ook nog naast elkaar zitten. Volgens de tickets moesten we 24 rijen van elkaar vandaan zitten. Niet echt een ramp maar niet bepaald handig als je alle overnachtingsspullen in 1 tasje hebt gestopt. In Johannesburg moesten we dus in het vliegtuig blijven wachten totdat de volgende lading passagiers binnen was. De man die mijn plek had wilde niet op de een van de twee lege plekken( van onze twee achterblijvers) schuin achter ons omdat ie dan niet met zijn benen in het gangpad kon. Uiteindelijk ben ik daar dus gaan zitten en hebben we over de hoofden van de mensen tussen ons in de labello en de reistabletjes uitgewisseld. Gelukkig vonden die dat geen probleem. Dag 25, 26-09-2003 ergens boven Afrika- Amersfoort

er schijnt een film te zijn vertoont maar dat kunnen we ons allebei niet herinneren. Gelukkig zijn wij goede slapers in vliegtuigen. Om 5.30 landen we op Frankfurt waar we nog twee uurtjes moeten wachten op onze aansluiting. De mobieltjes weren massaal aangezet om het thuisfront wakker te bellen. Het laatste stukje was zo voorbij en we stonden om kwart voor negen op schiphol. De rugzakken hadden hun weg ook gevonden dus we waren lekker snel weg. Het bleek in Nederland tropisch te zijn geweest de afgelopen dagen. Wij hadden van de kaapsche zon ook een behoorlijk kleurtje gekregen waardoor het net leek of we in dezelfde temperaturen hadden gezeten.

We hebben een fantastische vakantie gehad en het enorm getroffen met de groep en met de reisleider. Er is geen onenigheid geweest en dat is toch bijzonder als je zo intensief met zoveel vreemde op een kluitje zit.