Personeelsuitje

7 t/m9-9-2012 Madrid

Mijn baas had het in zijn hoofd gehaald dat het weer eens tijd was voor een spectaculair bedrijfsuitje. 1 keer ind e zoveel jaar hebben we die en dit keer gaan we naar Madrid. Er was eerst sprake van Berlijn wat mij veel leuker had geleken maar het weer is in Spanje natuurlijk wel veel beter.

Ik ga proberen een beetje een verslagje ervan te maken maar ik wil niemand bij naam noemen en ik moet alle genante momenten schrappen dus dan blijft er niet heel veel meer over ;-)

Vrijdag kwam iedereen op het werk met zijn kleine dagrugzakje of een rolkoffertje. Gelijk ontstonden er twee kampen met bijbehorende debatten over de voor en nadelen van beide bagagemiddelen. Laat het duidelijk zijn dat het enige en echte bagagemiddel natuurlijk de rugzak is.

Na het werk vertrokken we in 2 groepen richting de luchthaven. We zitten namelijk op verschillende vluchten. Of dat met kosten te maken heeft of met veiligheidsoverwegingen/risicospreiding is me niet helemaal duidelijk. Iberia of Ryanair. Het maakt qua comfort eigenlijk niet uit.
In Madrid is het 's avonds nog erg lekker weer. Zeker vergeleken met het miezerige weer in Nederland dat we net achter ons laten. We worden opgewacht door een busje en gebracht naar de straat waar het hostel aan zit. Het welkomstcomité schuift ons met een consumptiebon een café in dus dat begint goed!
De hele kudde zit verdeeld over verschillende panden in de straat en we slapen met 5 a 6 man op een kamer.
Ik deel de kamer met de dames van het Belgische kantoor en deel mijn bed met Heleen met wie ik al kamerdeelervaring heb vanuit Oman en Dubai.
Hoe laat het precies is geworden vrijdagavond weet ik niet meer precies. Ik weet wel dat het een lange en vermoeiende dag was.

Zaterdag gaat de wekker want we moeten op tijd verschijnen bij een fietstourtje. Ook daar gaan we in groepjes en we zijn bewust opgesplitst en samengevoegd met mensen met wie we niet iedere dag samenwerken. Erg leuk!
sowieso is een fietstour leuk. Ik ben al 2 keer eerder in Madrid geweest en heb toch nog een paar nieuwe dingen gezien. Zonder dat je voeten op halfzeven hangen zie je in een ochtend de hele stad.
We hebben een leuke spaanse gids die als kind in nederland heeft gewoont dus heel goed Nederlands spreekt. We eindigen in het park waar de groepen samenkomen en we een groepsfoto maken.

Het is lunchtijd en we splitsen op. Het vinden van een plek om te eten en met een aantal te besluiten was dan dé perfecte plek is blijft een drama. Na een uur rondlopen en wikken en wegen besluit ik mezelf los te koppelen en Heleen gaat graag met me mee. Bij een overdekt markt kopen we een super broodje Iberico ham en onderweg naar het paleis halen we bij een bakker nog iets zoets.
Om toch iets cultureels te doen lopen we even de lelijkste kerk van Europa binnen ( vinden de Madrilenen) en gaan dan op het trapje zitten uitrusten en genieten van wat er om ons heen gebeurd.
Stiekem zijn we erg moe dus gaan we richting onze kamer en slapen even een uurtje voor we weer moeten aantreden.

's avonds is er een diner in een typisch Spaans restaurant waar ze ons een hele hoop lekkernijen voor schotelen.
De gezellige avond sluiten we af in dezelfde kroeg van gister. Gezellig en handig want je weet nog waar je kamer is
;-)
Ergens tegen vieren ga ik richting bed.

Zondagochtend heb ik een date met Steven. Hij vliegt alweer heel vroeg terug naar België en wilde op de ochtend nog wel wat doen. Hij deelt echter een kamer met mensen die het 's nachts en dus ook 's ochtends laat maken.
Samen met Heleen gaan we naar de vlooienmarkt. Altijd leuk voor een man om met 2 vrouwen de markt op te gaan. We gaan dan ook hard op zoek naar het kraampje met de elektronica en gadgets, speciaal voor hem.
Er is niet zo veel te vlooien op de vlooienmarkt. Het is met name gewone markt en braderie waar. Toch scoor ik een leuk armbandje, een cheapy horloge en een hoesje voor mijn telefoon. Wanneer Steven richting hotel moet lopen we met hem mee tot het punt dat hij herkent en dan slaan Heleen en ik af naar het buurtje met de eettentjes. Ik vind het tapastentje waar ik eerder met Martine en later met Jeroen ook al ben geweest. Een groot bord vol lekkere tostades is onze lunch. Lekker in het zonnetje is dat absoluut geen straf.
Na de lunch loop ik met Heleen richting hotel want zij zit op de eerste vlucht naar Nederland en dan heb ik nog 3 uur voor mezelf. Ik shop eventjes een leuke nieuwe outfit bij elkaar en ga dan aan een dranghek staan wachten tot de wielrenners van de Vuelta (ronde van Spanje) langskomen. Vandaag is de eindetappe.

En dan is het tijd om te verzamelen voor de terugreis. Voor de transfer naar de luchthaven moeten we een flink stuk lopen omdat de bus de stad niet in kan vanwege de Vuelta. Het rolkoffertje versus rugzak debat laait weer op. Rolkoffertjes worden voortgesleept aan vermoeide armen en kiepen om bij iedere stoeprand of putdeksel en nog blijven de koffertjesmensen pleiten voor dat onding.