Kirstenbosch Botanical Gardens

22-7-2015 woensdag, Kaapstad

’s ochtends vul ik met voorbereidingen voor de volgende tour en de rest van de wasjes draaien en ga ik op zoek naar een kapper. Ik mag ’s middags terug komen.
Hoewel ik heb gezegd het wel kort te willen maar niet te kort is het eind resultaat toch iets aan de jongensachtige kant. Nou ja, vooruit dan maar. Het is wel netjes gedaan en de uitgroei is weg gewerkt.
De rest van de dag werk ik wat aan mijn verhalen en ’s avonds laat ik een pizza komen in het hotel.
Het is koud dus ik lig vroeg onder mijn dekbedje om daar verder te typen.

23-7-2015, donderdag. Kaapstad
Een uitstapje! Ik heb immers nog een huurauto.
Ik ben lekker vroeg vertrokken in gezelschap van een jong stel. Ik heb Xabi en Mika gisteravond ontmoet in het hostel en ze hebben niet echt budget voor een toertje. En er is plek zat in mijn huurauto.
Het weer is een beetje aan het opklaren. Er lijkt misschien we zon door de wolken te komen.

We starten de dag in de Kirstenbosch Botanical Gardens.
Het schijnt 1 van de mooiste botanische tuinen ter wereld te zijn en ik geloof dat wel. Het is mooi en groots opgezet. Het uitzicht op de voet van de tafelberg is een mooie bonus. Zelfs in de winter zijn er nog veel bloemen. De tuin met uitgestorven planten (bijna dan) is een eyeopener. Maar ook het stuk over fijnbos. 80% van de vegetatie van de Gardenroute komt nergens anders ter wereld voor. Zeer divers en veel vreemd gevormde bloemen.

De reden dat ik nu eens naar deze tuinen wilde zijn foto’s die ik overal zie van de nieuwe loopbrug tussen de boomtoppen. Ze hebben het heel mooi gedaan want vanaf de grond zie je de loopbrug eigenlijk amper. De uitzichten vanaf de hoogte op het hele park met Kaapstad op de achtergrond en de tafelberg rechts van je zijn letterlijk een hoogtepunt van het park.
Enig minpuntje, als je het al zo mag noemen, zijn de plastic dinosaurussen tussen de Cicades. Maar dat is dan wel weer leuk voor kinderen.

Tegen lunchtijd zijn we er uit gekeken dus gaan we naar Kalkbaai om lekker vis te eten in de haven. Onderweg stoppen we even snel voor de foto’s van de gekleurde strandhuisjes in Muizenberg.
De zon schijnt en we kijken uit naar walvissen maar zien ze jammer genoeg niet.

Tijdens de lunch trekt het dicht en tegen de tijd dat we bij de pinguïns zijn regent het. We gaan nog wel even kijken maar we lopen het rondje snel. Half doorweekt stappen we weer in de auto. Via de panoramische route die nu weinig panorama geeft vanwege de laaghangende regenwolken rijden we weer terug naar het hostel.