Lopende stenen

Bloemfontein, 27 t/m 29-09-2004

Maandag middag nemen we een bus naar Bloemfontein waar we 's avonds laat aankomen. De gratis pick-up gaat niet door dus we moeten en taxi nemen. De chauffeur geeft gelijk een citytoer met veel uitleg. We hoeven er niet eens extra voor te betalen... dat is wel even anders dan in Azie.
Naval Hill Backpackers ligt op een heuvel en is een oud waterpomp station. Een erg originele locatie. De volgende dag wandelen we door bloemfontein. Er staan nog erg veel oude gebouwen en het voelt niet aan als een grote stad. We zijn vrijwel de hele dag bezig om erachter te komen hoe we in Lesotho moeten komen en waar de supermarkt is. Het laatste lukt ons dus 's avonds koken we weer lekker voor onszelf. Het is niet zo druk in de backpackers. Er zitten alleen 6 nederlanders (?) waar we een gezellige avond mee hebben.

Woensdag gaan we wandelen in het natuurreservaat dat grenst aan onze overnachtingsplek. naval Hill is een game reserve waar struisvogels, giraffe en antilope zouden moeten zitten. Poep en sporen hebben we meer dan genoeg gezien maar verder niets. Wel heb je hier een prachtig uitzicht over de stad. En dan wandelt er een rots weg.... een enorm knaagdier gaat er vandoor maar we kunnen hem nog net op de foto krijgen.

's middags leggen we weer kilometers te voet af om eindelijk antwoord te krijgen op de vraag hoe we " in gods/allah's/boedha's naam in Lesotho kunnen komen....!!!"
Uiteindelijk vinden we een minitaxibedrijfje vlak bij het treinstation dat die kant op gaat voor een schappelijke prijs