Appart

Bangkok, 2-8 t/m 4-8-2004

Op maandag vertrekken we richting Thailand. De weg van Siem Reap naar de grens is een van de drie hoofdwegen van Cambodja (zeg maar de A2). In Cambodja is dat dus een onverharde weg. Dat waren lange uren.
Na de, enigzins onoverzichtelijke, grens overgang stappen we in een minibus en zoeven over glad asfalt in nog eens 5 uur naar Bangkok.

Jeroen heeft even een overdosis Rudi (zoals Rudi een overdosis Jeroen had in Saigon). Dus besluiten we een paar dagen ons eigen gang te gaan. Omdat we nogal de neiging hebben elkaar dan toch op te zoeken gaan we ieder naar een ander guesthouse.

Dinsdag heb ik Kho San road en omgeving verkend en allerlei huishoudelijke dingen geregeld. De was ruikt eindelijk weer eens lekker.
Als je de was in Vietnam of Cambodja laat doen komt het wel schoon terug maar het ruikt naar dode vis. Alles gaat met de hand in koud water.
's Middags laat ik een henna tattoo zetten. Er kruipt nu een gekko van mijn arm naar mijn schouder. Als ik later door een straatje loop kijk ik zo binnen bij een Muy Thai boksschool. De trainingsring ligt gewoon op straat.

Woensdag sta ik al vroeg klaar om met een toertje naar de drijvende markten te gaan. De wegen in Thailand zien er goed uit maar zijn toch behoorlijk hobbelig. Als je een chauffeur hebt als de onze dan komt een kort ritje toch nog terecht in de top 5 van ergste. Zelfs met reistabletje achter mijn kiezen stap ik groen uit het busje bij de kokos fabriek. De fabriek was niet de moeite waard. Met nog 200 mensen mocht je even in een pan kijken die op een pakeerplaats onder een afdakje stond. Maar ik klaag niet want ik stond weer even op vaste grond.
Tijdens het stuk naar de markt rijden we door zoutvelden. We gaan in een snelle longtail boot over de grachten naar de plek waar de markt is. We worden bij een loods vol souvenirs gedropt en langs de kade liggen de bootjes met handelswaar. Behalve souvenirs verkopen de dames ook eten en fruit. Ik koop een bakje mango die heerlijk rijp is.

Rond het middag uur ben ik weer in Bangkok. Ik ga mijn moeder bellen i.v.m. haar verjaardag en informeer overal naar vluchten richting Zuid Afrika en treinen en bussen richting Chiang Mai. Als je in Bangkok bent moet je kleding kopen en ik heb nog geen "reizigers kostuum". Ik heb nu dus een mooie roze slobberige drollenvang broek waar iedereen in loopt en die werkelijk geweldig zit. Om 15.00 uur heb ik een "date" met Jeroen bij de mc Donalds en gaan we een jungletour boeken.