"Welcome to paradise..."

Perhentian Islands, 17 t/m 18-6-2005

Vrijdag verlaten we Thailand en dat gaat allemaal veel langzamer dan we hadden verwacht. We stonden om 7.00 naast ons bed en om 12.00 waren we pas 45 kilometer opgeschoten. We komen pas om 16.30 aan bij de grens met Maleisie en daar kan de klok ook nog eens een uurtje vooruit. We gaan onze geplande eindbestemming ( Perhentian Islands) dus duidelijk niet halen vandaag. Vandaar dat we overnachten in Kota Baru.
Dat we in moslimland zijn was ons al opgevallen door alle wapperende hoofddoekjes op de brommers maar als je dan de oproep tot gebed over de stad hoort galmen is het helemaal af. Vrijdag is voor de moslims wat de zondag is voor de christenen en zaterdag voor de joden dus bijna alles is dicht waardoor we wel naar de Mac Donalds moeten.......

De volgende ochtend nemen we een taxi (de enige optie) naar de pier. Omdat we de enige zijn die hebben geboekt voor de langzame boot krijgen we een gratis upgrade naar de speedboot die een uur later vertrekt maar eerder aankomt. We scheren over het aquablauwe water en kunnen de eilandjes al zien liggen. Vlak voor de baai moeten we overstappen in een klein wiebelig bootje dat ons tot het strand kan brengen. Dan is het nog een paar stappen door het water en horen we het deuntje "welcome to paradise...." van Greenday in ons hoofd.

The Perhentian Islands zijn onderdeel van een Marine National Park waardoor de bebouwing van het eiland aan banden is gelegd. Er zijn geen wegen dus al het vervoer moet over water. Onze baai (Coral bay) heeft 2 "restaurantjes", 1 duikschool, 1 winkeltje/postkantoor en 4 hutjesverhuurders.
's middags snorkelen we over het koraal dat voor de deur ligt in water dat weer eens de temperatuur heeft van een halfuur oud bad.
De verscheidenheid is enorm en we zien veel dingen die we niet op Ko Tao hebben gezien. Maar de vissen die we daar veel zagen zien we hier weer nauwelijks.
's avonds sluiten we ons aan bij de strandBBQ ( 3 euro!) en genieten van kreeft en Kingfish!

TIP
KB Backpackers lodge II
Kota Baru
goede info en veel toeristen vervoermogelijkheden.